Årsberetning fra styret sesongen 2025/26
Sesongen 2025/26 spilte Nottingham Forest sin fjerde sesong på rad i Premier League og for første gang siden 1996 i Europa.
Denne sesongen minnes vi også to gode medlemmer som tragisk gikk bort. Odd Arne Mikalsen Kristengård gikk bort i fjor sommer. Han er kjent i supporterklubben fra NRK-filmen «Forest og I» og sitt engasjement der hele familien har vært over og sett kamper flere ganger. En annen Odd gikk også bort. Tidligere styremedlem og initiativtaker for opprettelse av hjemmesiden Odd Løvset gikk bort i mars etter å ha tapt kampen mot kreften.
Styret i Nottingham Forest Supporters Club of Scandinavia har sesongen 2025/26 bestått av følgende personer:
- Egill Helguson Neumann, styreleder
- Kristian Guntvedt, økonomiansvarlig
- Olav Brennemo, styremedlem, reisekoordinator og facebookadministrator
- Jens Orderdalen, styremedlem
- Børge Haga, styremedlem
- Cheryl Sund, styremedlem
- Joakim Marthinsen (tidligere Andreassen), styremedlem
I tillegg til styret er det flere andre som gjør en god jobb for supporterklubben. Roar Guvaag holder i Foresttippen, reisekalenderen og Skogtoppen. Vi har hatt gode skribenter til nyhetsbrevene denne sesongen. Brynjar H. Isaksen, Espen Sjøvoll, Morten W. Jørgensen og Bjørn Olav Sundfær er av de utenom styret som har bidratt i nyhetsbrevene.
Sesongen 2025/26 ble avsluttet med et årsmøte lørdag 8 juni, i forbindelse med supportercupen. Det var ingen saker meldt inn, noe som gjorde at årsmøtet gikk uten verken dramatikk eller de store diskusjonene. En endring i styret, da Cheryl Sund tok plassen til sin mann, Tommy Sund i styret, og ble da det første kvinnelige styremedlemmet i supporterklubben.
I supportercupen stilte vi med to lag, et lag i den ordinære turneringen og et lag i veteranturneringen. Ettersom vi vant veteranturneringen i 2024 var forventningene store. De ble ikke innfridd, da vi endte sist av alle fire lag. I den ordinære turneringen ble det igjen tap mot Bury som vi tapte mot året før, den gangen i semifinalen, i år i kvartfinalen.
Drift:
Supporterklubben opplever en nedgang i medlemstallet for 2025/26-sesongen. For inneværende sesong teller vi 424 betalende medlemmer, noe som er 22 medlemmer færre enn vi var ved utgangen av forrige sesong (da talte vi 446 medlemmer). Til tross for at litt færre medlemmer har funnet veien til oss denne sesongen så er det likevel den 4. sesongen på rad at supporterklubben har mer enn 400 medlemmer. Da vi første gang talte 400 medlemmer i 2022/23-sesongen var det første gang i supporterklubbens historie
Regnskapsåret 2025/26 gir oss driftsinntekter på kr 85 699,- og driftskostnader på kr 105 632,- som igjen påfører oss et negativt driftsresultat (underskudd) på -19 933,- kroner. Driftsunderskuddet for 25/26-sesongen fører til en nedgang i vår egenkapitalbeholdning, men til tross for det så har vi fremdeles kr 61 721,- kroner på bok. Fra årets regnskap er det viktig å understreke at en ekstraordinær høy kostnad i forbindelse med trykking og utsending av nyhetsbrev til våre medlemmer gjorde at kostnadene i forbindelse med denne jobben ble drøyt 20 000 kroner høyere enn forrige sesong (disse kostnadene kommer frem som summen av regnskapspostene Porto og Trykkekostnader). Se for øvrig regnskap og kommentarer for regnskap for ytterligere begrunnelser.
Supporterklubben er en branch under supporterklubben i Nottingham. Generalforsamlingen (AGM) som supporterklubben i Nottingham arrangerer, ble arrangert denne sesongen dagen før kampen mot Aston Villa. Fra vår branch deltok styremedlemmene Cheryl Sund og Børge Haga, samt Tommy Sund og Espen Sjøvoll. Av saker er det spesielt supporterklubbens utvikling som diskuteres, da medlemmene ikke blir yngre med årene.
Vi er også med i Supporterunionen for Britisk Fotball (SBF). Styret v/Kristian Guntvedt deltok ved årsmøtet til SBF 4. oktober 2025. Av saker ble det mest dramatikk rundt konstitueringen av det nye styret.
Supporterklubben i Nottingham har noen plasser i en lounge (Trentside Lounge), som de betaler for, som går på rundgang på supporterklubbene. Styret i supporterklubben har dialogen rundt disponering av disse plassene. Denne sesongen var det Børge Haga, Cheryl Sund, Tommy Sund og Espen Sjøvoll som benyttet plassene i forbindelse med kampen mot Aston Villa.
Media viser fortsatt noe interesse for Forest, selv om det var mindre i år enn i fjor. Viaplay og VG som tidligere har vist interesse, har ikke tatt kontakt denne sesongen, selv om Viaplay journalist Eivind Bisgård Sundet syklet til Nottingham etter å ha tapt et veddemål. Det fikk lite fokus i Viaplay sine kanaler og mest i Eivind sin sykkelpodcast. Styreleder Egill Helguson Neumann og Øystein Brandal har deltatt en gang hver i programmet Premier League Fanzone som ikke blir vist i Norge. Styreleder Egill har i tillegg vært invitert som gjest i Liverpool sin podcast «you´ll never talk alone» og West Ham sin «Bubbles podcast».
Styret har hatt 2 styremøter (31 august og 30 november) styremøter i løpet av sesongen. Møtet i august var digitalt, mens møtet i november ble avholdt i Nottingham med Kristian og Cheryl på skjerm. Styret har ellers en messengergruppe, som fungerer for kommunikasjon og avklaringer av saker.
Styret har gått til innkjøp av et nytt medlemssystem, HyperSys, som vi håper å klare ta i bruk fra sesongstart. Behovet for et medlemssystem har vært tydeligere etter at supporterklubben er blitt større og behovet for å holde orden og en bedre oversikt over medlemmene. I tillegg vil det gjøre det enklere å kommunisere med medlemmene, ta i mot innmeldinger og kreve medlemskontingent.
Reiseaktivitet:
Basert på Forest Traveller (reisekalenderen), så er det kun 78 kamper det har vært medlemmer av supporterklubben på kamper. Dette tallet er betraktelig lavere enn tidligere sesonger, som gjør at det mistenkes at mange medlemmer ikke registrerer sine kamper. Det var to kamper som skilte seg ut, hjemmekampene mot Malmö og Brighton i slutten av november der det henholdsvis var 18 og 16 medlemmer på kamp.
Supporterklubben har et system for billetthenvendelser, der Børge har dialog med vår kontakt i supporterklubben, Joan, som har hjulpet oss med billetter i mange år. Denne sesongen har det vært en nedgang i billetthenvendelser. Det har flere forklaringer, der både sportslig og det mediaoppmerksomheten ikke var like stor som foregående sesong. Den klareste årsaken er nok likevel at medlemmene har nå flere måter å skaffe seg billetter på. Gjennom MyForest medlemskapet (noe du må ha for å få billetter), har du hatt mulighet denne sesongen til å skaffe deg billetter gjennom MyForest International. Og flere av våre medlemmer har også MyForest Pro eller Plus som gir høyere prioritet når det kommer til billettkjøp.
Kåringer:
Supporterklubben gratulerer Dag Yngve Øverli, som Årets Traveller med 10 kamper denne sesongen.
Forest-tippen har blitt gjennomført i år også. I år var det Frank Karlengen som stakk av med seieren. Supporterklubben gratulerer. Premien er en Forest hjemmedrakt, men dessverre ikke fra årets kolleksjon. Det ble den flotte hjemmedrakta fra 1997-98 sesongen.
Forest Labyrinten har nå blitt en tradisjon i påsken. 81 medlemmer deltok, der 6 stykker klarte alle fem oppgavene. Hovedpremien var en kopi av Forest sin bortedrakt fra 1992-93, den kjente Shipstones-drakten. Vinneren som ble trukket blant de 6 var Andreas Flengsrud Supporterklubben gratulerer.
Det har også blitt spilt Premier League Fantasy Liga. En liga for medlemmer av supporterklubben og en som Mikal Alfredsen har pleid å dra i gang i, der det spilles om innsats. Det var henholdsvis 87 og 35 som deltok og vinneren av begge ligaene ble Børge Haga Gratulerer!
Supporterklubben hadde en avstemning på årets spiller. 138 medlemmer av supporterklubben avga sin stemme. Det ble Morgan Gibbs-White med 44 prosent av stemmene, foran Elliot Anderson og Neco Williams med begge 26 prosent av stemmene.
Styret.