Innkalling til årsmøtet i NFSCOS
Når: Lørdag 6. juni 2026
Sted: Hundsund kunstgress på Snarøya, (se etter Forest effektene)
Tidspunkt: ca kl 13 (ca etter kampen mot Leeds på bane 1 kl 12.20)
Foreløpig saksliste:
- Godkjenning av innkalling og saksliste
- Valg av ordstyrer og referent.
- Valg av to representanter til å underskrive protokollen.
- Økonomi
- Årsberetning
- Innkomne saker
- Utsendelse av nyhetsbrev og medlemskort pr post en gang i løpet av sesongen (Egill Helguson Neumann på vegne av styret)
- Dette ble stemt over på årsmøtet i 2024, og det ble da bestemt å øke kontingenten til 200,- for å kunne fortsette med dette. Ettersom vi ser at trykking, pakking og porto har økt betraktelig, går supporterklubben i underskudd om vi fortsetter med kontingent på samme nivå. Om det skal fortsette å sende ut nyhetsbrev pr post, er det også ønskelig å heve kvaliteten, noe jeg (Egill), ikke har kapasitet eller kompetanse til å gjøre. Det foreslås derfor å avvikle utsendelse av nyhetsbrev pr post og kun gjennomføre digitale nyhetsbrev.
- Kontingent til supporterklubben i Nottingham (Egill Helguson Neumann, på vegne av styret).
- Utsendelse av nyhetsbrev og medlemskort pr post en gang i løpet av sesongen (Egill Helguson Neumann på vegne av styret)
-
-
- Svært stor del av utgiftene til supporterklubben går til å betale kontingent til supporterklubben i Nottingham. I år gikk 63% av inntektene våre til supporterklubben, i fjor hele 69%, forskjellen skyldes mest en sterkere norsk krone. Kontingenten har økt jevnt de siste 10-15 årene, uten at det har vært stilt noe spørsmål ved det. Deltakelse på AGM (supporterklubbens generalforsamling) referer til at det er gode formål pengene blir brukt til; leie av lokaler på kampdager (Boat Club) og andre arrangementer, sponsing av spillere, sesongbilletter på Trentside Lounge og produksjon av giveaways. De betaler også mer til klubben, men får til gjengjeld avtale om billetter.
- Vi kan dele opp det vi får igjen i to; hjelp til å skaffe billetter og å være en del av et større supporterfellesskap. Det første har vi hatt god hjelp i mange år av Joan Bakewell i supporterklubben. Men nå med flere muligheter for å skaffe seg billetter, er den fordelen ikke like stor lenger. Fellesskapsopplevelsen var nok større tidligere, da supporterklubben hadde arrangement som var aktuelle for oss. Nå er det eneste som er for oss, tilgang til Boat Club på kampdager.
- Med såpass stor utgift i kassa, er det betimelig å ta det opp som en sak på årsmøtet. Er det slik at vi skal utfordre et medlemskap eller skal vi fortsatte vår lojale støtte?
-
- Kontingent
- Styret foreslår at kontingenten fastholdes til 200,- NOK, (200 SEK og 140 DKK og 18 EURO), hvis ikke sak 6-1 stemmer for å fortsette med utsendelse av nyhetsbrev.
- Valg
- Leder – Egill Helguson Neumann stiller til gjenvalg
- Nestleder
- Styremedlem
- Økonomiansvarlig,
- Valgkomite,